Șoferii, mai ales cei care lucrează în transportul public (taxi, autobuz) aleg din ce în ce mai mult să folosească metode mai vechi de fraudă a asigurărilor, ceea ce le poate cauza atât probleme financiare, cât și penale. Pacea celorlalți participanți la trafic a fost alegerea lor. Ei nu pot fi identificați sau amendați de Poliție pentru încălcarea legii, spre deosebire de alți șoferi. Aceasta se bazează pe procedurile actuale de aplicare a legii.
Șoferii aleg din ce în ce mai mult să achiziționeze RCA în rate. Ei „uită” de obligațiile lor de plată și plătesc doar prima tranșă. Reprezentanții mai multor mari companii de asigurări au confirmat acest fapt pentru Economica. În prezent, ei examinează modalități de combatere a acestui fenomen. Șoferii pot beneficia de o prevedere din legea 132/2017 care le permite să cumpere o poliță RCA în rate de la compania de asigurări fără niciun cost suplimentar. Această politică este valabilă chiar dacă tarifele au fost modificate.
In functie de intelegerea dintre asigurat/antreprenor/utilizator si asigurarea RCA, plata primelor de asigurare se poate face integral sau in rate egale. În cazul în care rata de primă nu a fost plătită de către asigurat/antreprenor/utilizator în termenul convenit, sau dacă asigurarea RCA nu și-a exercitat drepturile de reziliere a contractului RCA, contractele RCA intră în vigoare. Contractul RCA este titlu executoriu pentru ratele neachitate datorate și neachitate”, după cum arată prevederea citată.
Șoferul va avea o poliță care este valabilă pe durata contractului dacă compania de asigurări nu o reziliază. În 90% din cazuri, polițele achiziționate în rate au o valabilitate maximă de 12 luni. Procesul de reziliere a unui contract nu este ușor sau rapid, deoarece va trebui să vă prezentați în instanță.
Clienții pot alege să plătească în rate pentru asigurarea RCA. Apoi decid să nu mai plătească aceste rate. Asigurătorul are două opțiuni. Ei pot fie să urmărească și să colecteze prime, fie să rezilieze asigurarea. Clientul este responsabil pentru plata daunelor de până la 7.000.000 de euro din propriul buzunar în cazul unui accident. Acest comportament are consecințe evidente: scade acoperirea de asigurare și crește șansa de a fi lovit de un șofer neasigurat în trafic. Toate părțile implicate suferă, chiar și cele care nu au asigurare. BAAR va căuta să recupereze daunele de la partea responsabilă în cazul unui accident sau rezilierea unei polițe. Reprezentanții unei companii de asigurări de top ne-au explicat că clienților care nu își achită obligațiile și provoacă rezilierea poliței li se poate oferi o ofertă de reînnoire la un preț mai mare.
Șoferii care încearcă să fraudeze asigurătorii în acest mod plătesc o singură rată. De obicei este vorba despre angajați sau companii care lucrează în domeniul transportului public, în special taxiuri și microbuze. Această fraudă este cel mai probabil să fi avut loc de la prăbușirea City Insurance. Companiile de transport au fost cele mai grav afectate de această schimbare.
Data expiră a poliței este ceea ce se uită poliția, dar nu văd dacă polița a fost plătită. Ce se întâmplă dacă un șofer nu și-a plătit încă ratele RCA?
În ceea ce privește aspectul fizic și modalitatea de înregistrare, nu există nicio diferență între polițele RCA plătite integral sau cele plătite în rate. O poliță este emisă odată ce o rată a fost plătită. Această politică va avea o valabilitate fixă care nu se modifică pe parcursul derulării contractului. Poliția nu reușește să identifice și să amendeze persoanele care nu și-au achitat ratele pentru că consideră doar valabilitatea poliței de asigurare. Autoritățile ar putea, cel puțin, să folosească baza de date AIDA (vechiul CEDAM, îmbunătățit), care acum este integrată în DRPCIV, și mașinile înmatriculate. AIDA, care se află sub conducerea Biroului Asigurătorilor Auto (BAAR), conține și date despre plata ratelor.
Potrivit experților cu care am vorbit, „Cel mai bun mod de a descuraja un astfel de comportament” este ca Poliția Română să verifice valabilitatea Asigurărilor RCA folosind banca de date electronică AIDA. Această verificare nu include verificarea exclusivă a documentelor de asigurare fizice sau digitale furnizate de șoferi.
Șoferii, mai ales cei care lucrează în transportul public (taxi, autobuz) aleg din ce în ce mai mult să folosească metode mai vechi de fraudă a asigurărilor, ceea ce le poate cauza atât probleme financiare, cât și penale. Pacea celorlalți participanți la trafic a fost alegerea lor. Ei nu pot fi identificați sau amendați de Poliție pentru încălcarea legii, spre deosebire de alți șoferi. Aceasta se bazează pe procedurile actuale de aplicare a legii.
Șoferii aleg din ce în ce mai mult să achiziționeze RCA în rate. Ei „uită” de obligațiile lor de plată și plătesc doar prima tranșă. Reprezentanții mai multor mari companii de asigurări au confirmat acest fapt pentru Economica. În prezent, ei examinează modalități de combatere a acestui fenomen. Șoferii pot beneficia de o prevedere din legea 132/2017 care le permite să cumpere o poliță RCA în rate de la compania de asigurări fără niciun cost suplimentar. Această politică este valabilă chiar dacă tarifele au fost modificate.
In functie de intelegerea dintre asigurat/antreprenor/utilizator si asigurarea RCA, plata primelor de asigurare se poate face integral sau in rate egale. În cazul în care rata de primă nu a fost plătită de către asigurat/antreprenor/utilizator în termenul convenit, sau dacă asigurarea RCA nu și-a exercitat drepturile de reziliere a contractului RCA, contractele RCA intră în vigoare. Contractul RCA este titlu executoriu pentru ratele neachitate datorate și neachitate”, după cum arată prevederea citată.
Șoferul va avea o poliță care este valabilă pe durata contractului dacă compania de asigurări nu o reziliază. În 90% din cazuri, polițele achiziționate în rate au o valabilitate maximă de 12 luni. Procesul de reziliere a unui contract nu este ușor sau rapid, deoarece va trebui să vă prezentați în instanță.
Clienții pot alege să plătească în rate pentru asigurarea RCA. Apoi decid să nu mai plătească aceste rate. Asigurătorul are două opțiuni. Ei pot fie să urmărească și să colecteze prime, fie să rezilieze asigurarea. Clientul este responsabil pentru plata daunelor de până la 7.000.000 de euro din propriul buzunar în cazul unui accident. Acest comportament are consecințe evidente: scade acoperirea de asigurare și crește șansa de a fi lovit de un șofer neasigurat în trafic. Toate părțile implicate suferă, chiar și cele care nu au asigurare. BAAR va căuta să recupereze daunele de la partea responsabilă în cazul unui accident sau rezilierea unei polițe. Reprezentanții unei companii de asigurări de top ne-au explicat că clienților care nu își achită obligațiile și provoacă rezilierea poliței li se poate oferi o ofertă de reînnoire la un preț mai mare.
Șoferii care încearcă să fraudeze asigurătorii în acest mod plătesc o singură rată. De obicei este vorba despre angajați sau companii care lucrează în domeniul transportului public, în special taxiuri și microbuze. Această fraudă este cel mai probabil să fi avut loc de la prăbușirea City Insurance. Companiile de transport au fost cele mai grav afectate de această schimbare.
Data expiră a poliței este ceea ce se uită poliția, dar nu văd dacă polița a fost plătită. Ce se întâmplă dacă un șofer nu și-a plătit încă ratele RCA?
În ceea ce privește aspectul fizic și modalitatea de înregistrare, nu există nicio diferență între polițele RCA plătite integral sau cele plătite în rate. O poliță este emisă odată ce o rată a fost plătită. Această politică va avea o valabilitate fixă care nu se modifică pe parcursul derulării contractului. Poliția nu reușește să identifice și să amendeze persoanele care nu și-au achitat ratele pentru că consideră doar valabilitatea poliței de asigurare. Autoritățile ar putea, cel puțin, să folosească baza de date AIDA (vechiul CEDAM, îmbunătățit), care acum este integrată în DRPCIV, și mașinile înmatriculate. AIDA, care se află sub conducerea Biroului Asigurătorilor Auto (BAAR), conține și date despre plata ratelor.
Potrivit experților cu care am vorbit, „Cel mai bun mod de a descuraja un astfel de comportament” este ca Poliția Română să verifice valabilitatea Asigurărilor RCA folosind banca de date electronică AIDA. Această verificare nu include verificarea exclusivă a documentelor de asigurare fizice sau digitale furnizate de șoferi.